Digitale spil som eleverne udvikler for hinanden.

Udviklingsprocessen antages at kunne føre til øget motivation og indsigt og dermed adfærdsændring.

Du kan udvikle dit eget spil her

Ud over denne prototype på et spiludviklingsværktøj er der mulighed for at arbejde med spiludvikling på mange niveauer. Her er nogle links til udviklingsmiljøer.

Et program der giver større variationsmuligheder, og kræver mere tid, er: Gamemaker 8, http://www.yoyogames.com/gamemaker/windows som der er udgivet en videovejledning til på emu http://www.emu.dk/elever4-6/humfag/computerspil/gamemaker_vejledning.html

Er man mere ambitiøs og kan afsætte mere tid til projektet eller vil lave et tværfagligt projekt kan dette gratis program til at lave spil, som har været anvendt i skoler både i Europa og USA være en mulighed: http://www.sandboxgamemaker.com/what-is-sandbox.html

 

 

 

Prezi»

 

                        

 

Denne Prezi beskriver hvordan spildesign har været brugt i energiundervisningen.

 

 

Flash-spil

 

I dette projekt har vi brugt en prototype af et program til at lave flashbaserede spil. Du kan udvikle dit eget spil her.

Andre værktøjer

http://www.kaptajnkilowatt.dk/.

http://www.learn-energy.net/kidscorner/en/o11/games.html

DPU.dk © 2011